De olijfolie is de meest representatieve voedsel mediterrane dieet als gevolg van het gebruik ervan in de gastronomie van dit gebied, zowel voor het koken en ruwe.

Talrijke studies hebben zijn vele nutritionele eigenschappen en de voordelen ervan voor de preventie van hart- en vaatziekten, verschillende soorten kanker en diabetes getoond.

Er zijn verschillende soorten op de markt, maar zeker als we praten over de nutritionele eigenschappen, beter en gezonder is de Virgin Olive Oil Extra , dat wordt verkregen na de eerste persing van de olijven, ongeraffineerde en zonder het gebruik van oplosmiddelen .

Het hoge gehalte aan fenolische verbindingen zoals vitamine E zal een grote antioxidant, waarbij de cardiovasculaire en neurologische systeem te beschermen verschaffen.

Anderzijds, de overvloed aan oliezuur maakt het een krachtige anti-inflammatoire, vermindert LDL ( “slechte”) cholesterol en HDL-cholesterol ( “goede cholesterol”)

Naast dit alles olijfolie helpt om de bloedsomloop te verbeteren en verlaagt de bloeddruk.

Andere gunstige eigenschappen van olijfolie dat vermindert maagzuur, stimuleert de darmpassage, bevordert de opname van voedingsstoffen en bevordert zijn anti-inflammatoire eigenschappen, waardoor Verzacht gastritis.

Bovendien, olijfolie voorkomt allerlei gerelateerd aan het spijsverteringssysteem kanker.

Vreemd genoeg, zullen wij u vertellen dat de olie vermindert de kater, want het maakt ons lichaam beter proces alcohol om een ​​film in de maag dat de absorptie maakt, het genereren van veel langzamer en heeft geen invloed op veel.

Olijfolie profiteert vasten

neem een ​​theelepel olijfolie op een lege maag vermenigvuldigt hun eigenschappen, omdat hun voedingsstoffen direct worden geabsorbeerd, en biedt ook vele directe voordelen.

Olijfolie vasten rust eetlust omdat het verzadigingseffecten, ontgift het lichaam en vergemakkelijkt het proces van voedselverwerking aangezien de oleylethanolamide schadelijke vetten in onverzadigde vetten, die bekend staan ​​als goede vetten omgezet.

vloeibaar goud

Het mediterrane dieet Foundation en de SENC (Spaanse Vereniging van Community Nutrition) raden dagelijkse consumptie van tussen de 3 en 6 eetlepels.

Daarom is olijfolie genoemd in de wereld van de gastronomie als ” Liquid Gold “.

Pin It on Pinterest